ביטוחים

תאריך עדכון:

תוכן הערך

ערכים קשורים

לא נמצאו ערכים קשורים

ישנן כמה חברות מרכזיות לביטוח בישראל, כל אחת מהן מציעה ביטוחים שונים ויחסה לקהילה הטרנסית שונה. ביטוח פרטי יכול לעזור בכיסוי העלויות של תהליכים שונים להתאמה מגדרית, וכן לסייע בקניית תרופות והורמונים, תשלום על ייעוצים לניתוחים, ותשלום על ניתוחים או תהליכים רפואיים.

 

ערך זה יסקור את הדגשים החשובים בקניית ביטוח ואת השימושים בו.
יש לציין כי ערך זה אינו מהווה עצה משפטית או רפואית.

 

קניית ביטוח פרטי

ישנם סוגים רבים של ביטוחים פרטיים המגנים במקרה שבו התהליכים הרפואיים אינם כלולים בסל התרופות או בכיסוי קופות החולים, או לחלופין למקרה שבו הטיפול של קופות החולים אינו מספיק לצרכינו. יש לציין כי מערכת הבריאות הציבורית אמורה לספק לא.נשים על הקשת הטרנסית את המענים הרפואיים הרלוונטים, ואין חובה להשתמש בביטוח פרטי.

עם זאת, מערכת הבריאות הציבורית לעיתים מקשה על א.נשים על הקשת הטרנסית את הגישה למענים הנחוצים, ועל כן קניית ביטוח פרטי במידת האפשר, מאפשרת לחסוך זמן יקר בדרך לתהליכי התאמה מגדרית או טיפולים רפואיים אחרים, ולחסוך תשלום במקרה של פנייה לרפואה פרטית.

לפני קנייה של ביטוח פרטי, מומלץ להשוות מחירים ולוודא כי הינכם.ן קונים.ות ביטוח המכסה את כל המענים שתרצו, לדוגמה:

  • ניתוחים בארץ (לדוגמת ניתוח עליון בארץ באופן פרטי).
  • ניתוחים בחו"ל (לדוגמת ניתוח תחתון בחו"ל באופן פרטי).
  • תרופות.

 

נקודות חשובות לפני קניית ביטוח:

  • יש לקנות את הביטוח לפני תהליך רפואי להתאמה מגדרית.
    לאחר שהחל התהליך הרפואי להתאמה מגדרית, חברת הביטוח תחריג את התהליכים הרפואיים הקשורים להתאמה מגדרית מן הביטוח (בתור מצב מוכר מראש). כדאי לבדוק זאת בכל מקרה עם הביטוח שלך, ייתכן שבמקרים מסויים ניתן לקבל אישור גם לאחר תחילת התהליך.
  • תקופת אכשרה – לביטוח פרטי ישנו תקופת אכשרה המשתנה מחברת ביטוח אחת לשנייה, אך בדרך כלל אורכת כמספר חודשים. אין אפשרות להשתמש בביטוח בזמן תקופת אכשרה, יש לחכות לסיומה כדי להתחיל את התהליכים. לכן, חשוב לקנות את הביטוח מוקדם מספיק לפני הצורך להשתמש בו.
  • כפל ביטוחי – לפני קניית הביטוח הפרטי, מומלץ לבדוק אילו ביטוחים יש לכם.ן כבר היום כדי למנוע כפל ביטוחי. ניתן לבדוק זאת באתר הר הביטוח.

 

שימוש בביטוח פרטי

תהליך השימוש בביטוח פרטי כולל בדרך כלל תשלום דרך הביטוח, או תשלום פרטי ולאחר מכן תביעה של הביטוח. כדי שחברת הביטוח תאשר את התביעה יש לשים לב:

  1. הביטוח הפרטי חייב לכלול סעיף שמכסה ניתוחים בארץ (אם תרצה.י לעבור ניתוח בארץ) או בחו"ל (אם תרצה.י לעבור ניתוח בחו"ל). שימו לב – ניתוחים להתאמה מגדרית הם לא ניתוחים קוסמטים, חברת הביטוח לא יכולה לדחות את התביעה על בסיס נימוק זה. אם חברת הביטוח דחתה את התביעה שלך בגלל נימוק זה, כדאי ליצור קשר עם ארגוני הקהילה לעזרה.
  2. חברות ביטוח שונות עובדות עם ספקים שונים. כלומר, יש להן רשימה של מנתחים.ות ורופאים.ות שאיתם.ן הן עובדות. אם הרופא.ה המנתח.ת שלך לא נמצא ברשימת הרופאים.ות המכוסים.ות על ידי הביטוח שלך, ייתכן ותצטרך.י להגיש אישור או מכתב המנמק את הבחירה ולקבל אישור מיוחד.

 

את התביעה לביטוח ניתן להגיש דרך אתרי האינטרנט של חברות הביטוח. המסמכים הנדרשים לתביעה משתנים מחברה לחברה. בדרך כלל יש לצרף:

  • מכתב מרופא.ת המשפחה שמאשר את זהותך המגדרית ומציין שאין מניעה לעבור ניתוחים.
  • מכתב מפסיכולוג.ית / פסיכיאטר.ית שמשאר את זהותך המגדרית ואת זה שאת.ה בעל.ת כושר החלטה לעבור את הניתוח.
  • מכתב מרופא.ה מקצועי.ת נוסף.ת במקרה הצורך (רק כאשר יש מצב רפואי נוסף שמצריך זאת).
  • טפסים של חברת הביטוח (ניתן למצוא באתר של החברה).

לאחר אישור התביעה ניתן לעבור את הניתוח אצל המנתח.ת הפרטי.ת.

 

לקריאה נוספת בנוגע לביטוח בריאות פרטי באתר כל זכות.